1. 7
    Başlık açıldı Konu Dışı Teknoloji 2 ay önce

    Freedos notebook alın, aldırın!

    Dog Stevens
    Ünvan yok

bilmeyenler vardır satın aldığımız pc'lere windows yüklü geliyor diye 200-300 tl gibi bir ücret veriyoruz fazladan. eğer windows'suz bir bilgisayar alırsanız bu kadar ucuzluyor fiyatları. daha sonra kendiniz windows yükleyebilir yada bilgisayarcıya yükletebilirsiniz hiç bir farkı olmuyor.

alırken şüphelerim vardı ama hiç bir sıkıntı çıkmadı. bu da benden bi tavsiye olsun aklınızda bulunsun!

edit: windows yerine linux tavsiye ederim! hem bedava hem helal.

6 yanıt
  1. 5
    Ulaş
    Yazılım Geliştirici · 2 ay önce

    Freedos alıp, linux yüklerseniz anlarımda diğerlerini anlamak zor..

    Windows yüklenmediği için bilgisayarcıya yükletirseniz %99 ihtimalle korsan versiyonunu yükleyecektir, bu durumda kul hakkına gireceksiniz. Kul hakkı diye bir inancınız yoksa, başkasının emeğini gasp edeceksiniz. Verdikleri emeğini içerisinde ne kadar kötü şeyler de olsa hayırlı bir takım şeyler olduğundan çalmanız, korsan kullanmanız uygun değil.

    Freedos alın ancak linux yükleyin, en önemli sebeplerden birisi güvenlik. Microsoft şuanda bilgisayarınızda bulunan tüm verilere erişiyor, vs da yazdığınız koda kadar microsofta HATA RAPORU olarak gidiyor :) Bunun yanı sıra sürekli virüs tehtidi altındasınız.. Yani freedos alın bir yandan da free os yükleyin ;)

    1. 0

      katılıyorum.

    2. 0
      Hocam ben sadece daha ucuza bilgisayar sahibi olunabilmesi adına tavsiye vermek istedim. Kul hakkı konusuna katılıyorum ama eğer böyle düşüneceksek Youtube'dan dinlediğimiz şarkıların bile helalliği haramlığı tartışılır. Gerçekten şu an yaptığımız bir çok...

      Hocam ben sadece daha ucuza bilgisayar sahibi olunabilmesi adına tavsiye vermek istedim. Kul hakkı konusuna katılıyorum ama eğer böyle düşüneceksek Youtube'dan dinlediğimiz şarkıların bile helalliği haramlığı tartışılır. Gerçekten şu an yaptığımız bir çok şeyden vazgeçmemiz gerekir bu durumda.

      Yine de katılıyorum yazdıklarına. Keşke herkes benim gibi Windows yerine Linux kullansa :)

    3. 0
      Anladım.. Zaten vazgeçmemiz için bu haram kılındı kardeşim, youtube üzerinden paylaşılan içeriklerin büyük kısmı üreticinin rızasıyla yükleniyor. Tabi o içeriği indirip, indirmeme mevzusu yine kişiye bağlı sormak gerek. Teşekkürler yorumun için.

      Anladım.. Zaten vazgeçmemiz için bu haram kılındı kardeşim, youtube üzerinden paylaşılan içeriklerin büyük kısmı üreticinin rızasıyla yükleniyor. Tabi o içeriği indirip, indirmeme mevzusu yine kişiye bağlı sormak gerek. Teşekkürler yorumun için.

  2. 1
    Ghostbusters
    Dış Ticaret Uzmanı / Foreign Trade Specialist · 2 ay önce

    Herhangi bir teknoloji markete gidip bilgisayar begenip bunun windows kurulmamis olanini istiyorum diyince bulabiliyor muyuz yani hemen?

    1. 0

      Sanırım hayır her modelde olacağını sanmıyorum. Bir çok model için var ama ve internette bulmak daha kolay.